Danhostel indfører mobil check-ind på udvalgte hostels
Danhostel indfører nu mobil booking og check-ind på udvalgte hostels. Systemleverandøren er ASSA ABLOY Hospitality det tidligere VingCard Elsafe. Systemet kaldes Mobile Access og giver Danhostels gæster mulighed for at booke deres overnatning via mobilen eller anden elektronisk enhed og derudover kan gæsten også checke både ind og ud via mobil app’en. Det sparer bl.a. gæsten tid, da man ikke længere behøver at stå i kø for at checke ind og ud på stederne. Systemet findes allerede på en lang række hoteller i hele verden, men Danhostel er nogle af de første vandrerhjem herhjemme, som starter med at installere systemet. Fra årsskiftet har man kunnet benytte sig af den nye smarte løsning på Danhostel Fredericia og på Danhostel Givskud Zoo.
Det nye mobile check-ind system giver fremtidens gæster en bedre oplevelse
Flybranchen har allerede i mange år arbejdet på løsninger, der skulle give de flyrejsende en bedre, lettere og smartere rejseoplevelse. Og nu følger både hoteller og hostels denne udvikling. Fremtidens gæster, de unge generationer, er vokset op med at betjene sig af elektroniske løsninger og tager det som en helt naturlig ting at anvende mobil, tablet og andre elektroniske værktøjer i deres dagligdag, og det er netop morgendagens gæst, at Danhostel forbereder sig på at tage godt imod. Direktør i Danhostel Ole Andersen kommenterer:
- Hos Danhostel er vi rigtig glade for at vores medlemmer tager sådanne initiativer. Vi arbejder konstant på at kunne yde vores gæster den allerbedste service og oplevelse, når de bor hos os. Og i disse år opgraderer og moderniserer vi vores produkter på rigtig mange områder. Det være sig forbedring og renovering af de fysiske produkter, nye og tidssvarende salgs- og marketingkanaler, mv. Og den nye mobil check-ind løsning er et af de seneste eksempler på den nytænkning og udvikling, som vi dagligt arbejder med. Den nye booking og check-ind løsning gør, at vi bl.a. kan imødekomme mange af vores gæsters ønsker om mere fleksible ankomsttidspunkter. Den elektroniske udvikling går stærkt også i vores branchen, og denne løsning sikrer, at vi er parate til at kunne møde morgendagens gæsts ønsker og behov. Vi starter i det små, men jeg er overbevist om at mange af vores hostels vil følge efter inden for de kommende år, udtaler Ole Andersen.
Det mobile check-ind system er en fordel for både overnatningsstederne og for deres gæster
Leverandøren af Mobile Access check-ind systemet ASSA ABLOY Hospitality, ser fordele for både de virksomheder, der installerer systemet og for stedernes gæster. Arne Hasselmann salgschef hos ASSA ABLOY Hospitality kommenterer:
- Vi har i de senere år oplevet en eksplosiv vækst i antallet af overnatningssteder i hospitality branchen, som vælger enten at opgradere deres eksisterende nøglekortsystem til Mobile Access eller at investere i et helt nyt system. Systemet giver gæsten en enestående gæsteoplevelse i form af en lettere booking proces og ikke mindre væsentligt en langt lettere og smartere oplevelse mht. ind- og udcheckning. Gæsten kan med mobilløsningen booke, checke ind og checke ud uden at skulle forbi receptionsskranken, dvs. gæsten sparer tid og skal heller ikke spekulere på, hvor værelsesnøglen er, den er nemlig på mobilen. For overnatningsstederne giver det også rigtig god mening at investere i Mobile Access, det er mere effektivt og man får en mere strømlinet arbejdsgang i receptionen, lavere omkostninger mm. Og så er det uden tvivl også med til at styrke virksomhedens image og brand. Jeg glæder mig rigtig meget over, at flere Danhostels nu også er kommet i gang med vores løsning, og vi forventer, at endnu flere hostels vil opgradere til Mobile Access i de kommende år, udtaler Arne Hasselmann.
Flere pressemeddelelser